Communiceren vanuit talent en passie

talent

Ieder mens vertegenwoordigt een talent, een kracht, een kwaliteit. Daar sta je voor. Als uitdaging, als missie en als schatbewaarder. Daar sta je achter. Omdat je gelooft in een gedachte, een visie of een levensweg.

Zo vertaalt kwaliteit of een visie zich binnen een onderneming stap-voor-stap in een dienst of een product en geeft vorm aan het bedrijf. Een tastbare bijdrage aan de wereld en bedoeld voor mensen, klanten, metgezellen, die dat waar jij voor staat niet willen missen.

De magneetwerking van betekenis

Kwaliteit, talent en passie zijn krachten die werken als magneten. Het op de kaart zetten van jezelf, jouw bedrijf, je producten of diensten is dus niet alleen een kwestie van een goed verhaal, maar ook van de juiste trilling, een passende toon.

Die toonzetting begint met een onvoorwaardelijk geloof in je eigen kracht. Een opdracht die je zou kunnen vertalen in het (Engelse) gezegde: Be Good… Vrij vertaald als: geloof in jezelf… ken je kracht… leef je talent, neem je plek in… and show it… maak jezelf zichtbaar.

talent en passie

Be Good and Show It

Communicatie is het visuele en redactionele aspect van marketing. Een kwestie van werken met woorden en beelden die op verschillende niveaus laten zien wat je te bieden hebt en waar je voor staat. Be Good and Show It verbindt positioneren en communiceren.

Uiteindelijk gaat het bij marketing en communicatie om verkoop, maar dan wel met een betekenisvolle eigen stijl. Een identiteit, die qua vorm aanraakbaar maakt en het gevoel, de gedachte en de geest van het bedrijf zichtbaar, voelbaar, verstaanbaar en tastbaar, helpt je daarbij.

Waar gaat jouw verhaal over?

Het inzetten van communicatiemiddelen beweegt zich traditioneel over 2 sporen: thema- en actiemarketing. Het eerste spoor richt zich op het tonen van gedachtegoed en het tweede werkt met aanbiedingen en acties. Spoor 1 is storytelling en spoor 2 marketing. Bij beide stromen heb je voor- en tegenstanders. De waarde ligt echter in het midden: goede communicatie werkt met middelen die zichzelf verkopen, omdat ze uit het goede hout zijn gesneden en dus aansluiten bij de situatie.

Jouw bedrijf is een verlangen dat aansluit bij behoeften. Iets zijn, iets te bieden hebben, gaat dus vooraf aan het tonen. Dat goede, sterke, betekenisvolle kan tot bloei komen als het gezien wordt. Op het juiste moment, op de juiste wijze. Welke wijze daarbij past is voor iedere opdrachtgever anders. Net als het moment, het spoor en de vorm.

Wat blijft is de roep om duidelijkheid, helderheid en eerlijkheid. Het antwoord van communicatie is de kunst van het werken met woorden en beelden die echt bij je passen. Zodat ook anderen in je kunnen geloven, je kracht en jouw talent leren kennen en deel willen uitmaken van jouw verhaal. Zo sluit je aan bij mensen, klanten en metgezellen.

Ben je op zoek naar jouw betekenis voor klanten? Wil je hulp bij het vorm geven aan jouw verhaal?

Wil je ontdekken wat ik kan betekenen voor jouw bedrijf?
Stuur dan nu een email naar huub@zichtbarezaken.nl
Een ori√ęntatiegesprek is altijd gratis.

Advertenties

5 thoughts on “Communiceren vanuit talent en passie

Add yours

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: