Een zaak van fans: zelf aan de slag voor echte waarde en echte winst met Ellen de Lange-Ros

eenzaakvanfans

Ellen de Lange-Ros promoveerde op een proefschrift over continue verbeteren. Ze werkte in diverse functies bij KPN en startte daarna haar bedrijf Faxion. Dankzij haar hobby als gamejournalist ontdekte ze al vroeg sociale media en kreeg steeds meer klanten via dit kanaal. Die ervaring deelt ze via haar weblog de glazenwasser. Onlangs verscheen haar 3e boek ‘Een zaak van fans’. Een roman voor ondernemers en zelfstandigen, over meer klanten krijgen en goed geld verdienen. Inmiddels in de Top 100 van Managementboek.

Anna, Joris en Orlando hebben het lastig. Ze werken als manager, zelfstandige en winkelier, maar hun omzet loopt terug. Op een avond belanden ze samen bij een rockconcert van de zanger David. Hoewel hij in de grote media nooit veel aandacht krijgt, blijkt hij volle zalen te trekken. Hoe doet hij dat? In een serie opdrachten deelt David zijn sleutel tot groei met Anna, Joris en Orlando. Manager Joris twijfelt, winkelier Orlando gaat enthousiast aan de slag en zelfstandige Anna wordt geconfronteerd met onverwachte uitdagingen. Hoe het verder gaat? Dat lees je in ‘Een zaak van fans’.

eenzaakvanfans4

Echte waarde en echte winst + een bonus

‘Een zaak van fans’ is op meeslepende wijze geschreven. Iedere ondernemer of zelfstandige zal zichzelf in de problemen van de hoofdrolspelers herkennen. Dit inspirerende verhaal lees je in één of twee avonden uit, maar de echte waarde en winst ligt in het werken aan de opdrachten, waarbij je jezelf vragen stelt als:

– Wie zijn jouw echte fans?
– Wat is jouw probleem – magie – oplossing?
– Hoe maak je direct contact met je fans?
– Hoe werkt gratis kennismaken?
– Hoe ga je gratis, basis- en VIP-diensten leveren?
– Hoe doe je dat: verkopen aan je fans?
– Waar begint echte waarde en echte winst?

Als bonus krijgen lezers van het boek de Gratis training Fans voor mijn Zaak, die je helpt bij het vinden van de antwoorden op deze vragen.

eenzaakvanfans

Lichtend voorbeeld voor Self-publishers

Bijzonder aan de uitgave van ‘Een zaak van fans’ is dat Ellen het boek op hedendaagse wijze heeft uitgegeven via printing on demand. ‘Een zaak van fans’ is een bijzonder sympathiek boek en een voorbeeld voor ondernemers die zelf hun boek willen uitgeven.

‘Een zaak van fans’ voldoet dan ook in alle opzichten aan de eisen die self-publishing volgens Guy Kawasaki aan APE’S (Authors, Publishers & Entrepreneurs) stelt.

1. Inhoudelijk heeft het boek echte waarde voor de lezer.

2. Het boek is goed geschreven en geredigeerd door een professional.

3. De vormgeving van omslag en binnenwerk is professioneel.

4. Het boek is aangenaam qua vorm en inhoud en dat zorgt ervoor dat de inhoud los van de pagina’s kan komen en zich kan nestelen in de geest van de lezer.

5. De printing-on-demand formule zorgt ervoor dat het boek als gedrukt item kan worden geproduceerd (en niet alleen als e-book), zonder tussenkomst van een uitgever. Binnen een dag na bestelling heeft de klant het boek in huis dankzij de snelle levering van de POD-leverancier.

Slechte winst of echte winst? Goed geld verdienen.

David knikt instemmend naar Joris. Maar Orlando kijkt Joris verbaasd aan: ‘Waar heb jij al die wijsheid ineens vandaan?’ roept hij uit. ‘Ik ken jou vooral als de zakelijke manager. Sinds wanneer praat jij over het verschil tussen slechte winst en echte winst?’ Joris kijkt een beetje betrapt. In het donker van De Bar kan Orlando het niet zo goed zien, maar bloost Joris nou? Joris schuift wat naar achteren op zijn stoel en neemt snel een slok.

David doet alsof hij het niet merkt en hij vertelt: ‘Wat Joris zegt is helemaal waar. In de zevende stap draait alles om echte waarde geven en echte winst ontvangen. Veel mensen kijken negatief aan tegen winst maken. Dat is onterecht. Het heeft ermee te maken dat te veel bedrijven nog geen echte winst maken, maar focussen op slechte winst. Slechte winsten gaan ten koste van je klant. Klanten betalen veel geld, terwijl je dienst dat niet waard is of je klant dat niet wil betalen. Bij slechte winst kan je klant ook niet onder de betaling uit, bijvoorbeeld door een abonnement waar je ongewild veel te lang aan vast zit.

David gaat door: ‘bij echte winst is het anders, dan heb je evengoed winst, maar je fans betalen het er graag voor. Je winst gaat dan niet ten koste van je klant, maar ten gunste van je klant en van jou. Goed geld heeft twee betekenissen. Ten eerste is het goed geld, omdat je veel verdient. Ten tweede is het goed geld, omdat je je klant wat moois biedt en tevreden achterlaat.’

‘Een zaak van fans’ is te koop bij Managementboek.

Gratis eerste hoofdstuk lezen?

Meer Ellen de Lange-Ros

Fans van mijn zaak | Interview met Ellen de Lange-Ros | De Blog – weggever – nieuwsbrief methodiek | Faxion | 5 geheimen | Helder zicht op de klant | De Glazenwasser | Volg Ellen de Lange-Ros op Twitter

Advertenties

13 thoughts on “Een zaak van fans: zelf aan de slag voor echte waarde en echte winst met Ellen de Lange-Ros

Add yours

  1. @Erna en @Ellen Dank voor de Like en de RT.

    @Kitty …zijn we niet allemaal beginners, zo niet geweest dan in hearts and minds… en is de lekkerheid van de leesbaarheid niet een graadmeter voor de goed schrijverschap? 😉

    @Simone inderdaad echt een inspiratiebron (ook voor lezers met ervaring) en dus reden om er gewoon weer tegenaan te gaan met de banaan! 😉

    Like

    1. Het onderwerp is inderdaad intrigerend en de uitvoering in zekere zin onthullend. Wat bedoel je precies met de schrijfstijl? Of bedoel je de romanvorm?
      Ben benieuwd waar je afhaakt.

      Like

      1. De romanvorm vind ik een goede vondst. Maar dan. Als roman is het lelijk geschreven. Niet mooi verteld. Een roman moet lezen als literatuur.
        Als ik dit lees zit ik me te ergeren aan de lelijke of knullige zinnen. Dat is niet prettig.

        Like

      2. Ah. Begrijp je bezwaar. Maar voor de doelgroep literatuurliefhebbers is het boek niet geschreven. Eerder voor ondernemers die het wel leuk vinden dat de boodschap in een andere vorm is gegoten. Ellen is geen A.F.Th. van der Heijden. Dat klopt. Cissy van Marxveldt?

        Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: