Mag het ietsje meer zijn …

Ondernemers zijn per definitie veelzijdig én dat moet ook, want er wordt nogal wat van je gevraagd. Je bent tegelijk de frontoffice én de backoffice, de sales, de marketing én de uitvoerder, je moet wel van alle markten thuis zijn.

Daarbij kiezen de meesten er pas voor om voor zichzelf te beginnen als ze ruime werkervaring achter de rug hebben, dus er zit veel in je rugzak. En dat is natuurlijk hartstikke mooi, maar om een verhaal te hebben dat onthouden wordt, is iets anders nodig. Iets meer…

Judith Webber schreef Laat Jezelf Zien. In haar nieuwe boek Kies en Ze Kiezen Jou laat Judith zien dat er in de meeste gesprekken drie essentiële vragen ontbreken.

1. Waarom doe je wat je doet? Wat drijft je nu echt?
2. Met wie wil je dat doen? En wie ben je zelf?
3. En hoe wil je dat doen? Wat is jouw stijl, jouw signatuur?

Drie vragen die vreselijk simpel zijn, maar ook een beetje spannend om te stellen, én om te beantwoorden, het betekent namelijk dat je moet kiezen. De andere kant is dat ze je enorm helpen jezelf beter te leren kennen, de mate van match helpen bepalen én ook nog eens helpen jezelf als sterk merk neer te zetten.

Judith heeft haar vragen in een model gegoten, dat zij haar Drieluik noemt. Omdat ze je helpen ontluiken wat je in je hebt, zodat je makkelijker pure keuzes kunt maken! In je werk, in je ondernemerschap, maar ook op andere momenten in je leven. Het allermooiste van dit simpele model ontdekte zij nog niet zo lang geleden: als je de drie vragen eenmaal in je onderbewustzijn hebt geplant, dan hoef je zelfs helemaal niet meer na te denken, de keuze ontvouwt zich simpelweg voor je neus. Want juist in mindere economische tijden, draait kiezen en gekozen worden om aandacht, om echtheid, om vertrouwen.

Waarom Pure Keuzes?

Judith: Dagelijks spreek ik on- en offline behoorlijk veel mensen en ik hoor zo vaak verhalen van mensen die zich veel te breed in de markt zetten of werk aan het doen zijn dat niet bij ze past. Hierbij maakt het niet uit of ze nu een eigen bedrijf of een baan hebben. Focus aanbrengen is natuurlijk ook heel spannend… Dat betekent namelijk kiezen om ‘dingen niet te doen’ of laten weten dat je ‘dingen niet wil’, het voelt vaak als het uitsluiten van mogelijkheden. Terwijl ik het juist zie als het insluiten van mogelijkheden die perfect bij je passen.

Wat ik (te) veel zie is dat veel aandacht uit gaat naar kennis en kunde, bijvoorbeeld sales en marketing. Dat is het glanzende buitenkant-verhaal, dat verkoopt, hebben we geleerd… Terwijl de meeste mensen juist het meest geïnteresseerd zijn in wie JIJ bent als mens en hoe je met de minder leuke dingen om bent gegaan; daar kan de ander wat van leren tenslotte, dat zegt iets over JOU. Dat is het binnenkant-verhaal, dat als het goed is klopt met de buitenkant.

Pas met jouw hele verhaal ben je geloofwaardig én memorabel!

Je kennis en kunde zijn kopieerbaar, dat is niet wat er uniek aan jou is. Het is jouw verhaal, hoe je keuzes gemaakt hebt, wat voor persoon jij bent, waar je het beste tot je recht komt en wat jij nodig hebt. Oftewel: hoe beter je jezelf kent, hoe beter beslagen je ten ijs komt. En dan denk je terwijl je dit leest misschien dat je jezelf best goed kent, dat dacht ik ook… Tot ik ondernemer werd en ontdekte dat ik drie wezenlijke vragen nog nooit echt goed voor mezelf beantwoord had. Niemand had ze me tenslotte ooit gesteld.

Kies en ze kiezen jou!

Kies en Ze Kiezen Jou is een boek dat je stap voor stap meeneemt op een ontdekkingsreis naar Pure Keuzes. En het mooie van die keuzes is dat je ze moeiteloos kunt maken door je eigen verhaal te ontdekken.

Kies en Ze Kiezen Jou is een inspirerend boek. Een boek dat ik sinds de uitgave aan al mijn klanten aanbeveel. Sterker, veel van mijn klanten gebruiken het boek om Pure Keuzes te maken en hun eigen verhaal krachtiger te maken.

Door te kiezen voor jouw Pure Zelf bewijs je iedereen een dienst. Jezelf, Je klanten en Jouw omgeving. Want met een persoonlijk verhaal dat mensen raakt wordt dat verhaal pas echt doorvertelbaar.

Kies en Ze Kiezen Jou is o.a. te koop bij Managementboek.

Judith Webber | op Twitter | Pure Human | YouTube

Lees over mijn Persoonlijke Pure Keuzes in: Een verfrissende kijk op Zichtbare Zaken > Judith Webber in gesprek met Huub Koch.

Advertenties

6 thoughts on “Mag het ietsje meer zijn …

Add yours

  1. Dag Huub,

    Mooie recensie! Complimenten ook voor de vormgeving van je site, ziet er geweldig uit. Mooi gedaan ook die turquoise-achtergrond bij boekcover en Drieluikmodel.

    Hartelijke groeten,
    Tosca Ruijs

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: