Had ik dit maar eerder gedaan!

hadikdat

Er zijn steeds meer ondernemende mensen met bijzondere talenten. Toch is het een hele klus om jezelf op de juiste wijze voor het voetlicht te krijgen. Om talenten, kwaliteiten, diensten en producten zo in de etalage te zetten dat ze heel aantrekkelijk worden voor de juiste klanten. Niet alleen omdat je klanten wilt, maar ook omdat je plezierige klanten wilt, die graag meedelen in jouw passie en daarvan willen profiteren.

Ondernemende mensen moeten aan marketing doen. Daarvoor hebben ze ondersteunende middelen nodig. Bij de meeste bureaus hoeven ze met hun budget niet aan te komen. Het is zelfs de vraag of daar de expertise ligt die zij nodig hebben. Ook aan de onderkant van de markt zijn ze niet aan het juiste adres. Daar gaat het alleen om middelen en Men vraagt en Wij draaien. Dan heb je wel binnen de kortste keren een product in handen, maar nog geen kwaliteit, laat staan enige zekerheid of dat middel ook resultaat gaat opleveren.

Naar een welomschreven doel

Zichtbare Zaken staat voor het werken met ondersteunende middelen naar een welomschreven doel. Een huisstijl, een website en alles wat daar in en omheen zit geeft daar richting aan. Het idee van Zichtbare Zaken gaat veel verder dan die middelen. Het begint met focus op jezelf en op jouw markt ontwikkelen, een strategie bepalen, een merkwijzer, een pakkende naam voor jouw bedrijf, een producten of diensten aanbod en een stappenplan maken, teksten schrijven, passende beelden vinden of creëren, een eigenzinnige stijl ontwikkelen.

Als je voor grote bedrijven werkt merk je zelden iets van de resultaten van jouw inzet. Als je voor kleinere bedrijven werkt of voor zelfstandige ondernemers is het resultaat van je samenwerking vrijwel direct meetbaar. Daarom heb ik gekozen voor het werken voor zelfstandige ondernemers, professionals en cultuurmakers. Het is een doelgroep die dicht bij me staat en waar ik een belangrijke toegevoegde waarde voor heb.

De mooiste momenten beleef je als een huisstijl, weblog of geïntegreerde website klaar is. Na maanden van intensieve samenwerking staat er dan iets waar we beiden trots op zijn. Nog mooier zijn de momenten waarop klanten merken dat ze resultaten krijgen: een nieuwe stroom van klanten, of dat de investering zich binnen een bepaalde termijn heeft terugverdiend. Klanten reageren dan vaak achteraf met de uitroep: Had ik dit maar eerder gedaan!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: