Start Vanuit Je Hart – Nu Gratis!

Toen ik vijf jaar geleden mijn eigen bedrijf begon stuitte ik op de website Start Vanuit Je Hart van Patrick Roozemond. In die tijd coachte Patrick startende ondernemers bij het opzetten van hun bedrijf, schreef een bijzondere nieuwsbrief en gaf lezingen. Samen met Laura Babeliowsky was hij in die tijd voor mij een voorbeeld die me telkens inspireerde en stimuleerde. Op een originele en menselijke wijze met uitspraken als: Begin een groot dwaas project. Het maakt niet uit wat anderen van je denken. Ga niet leuren en sleuren. Verkopen is hulp bieden. Wees Eigenaardig!

In 2007 verscheen Patricks boek Start Vanuit Je Hart. Voor startende ondernemers die hun ideaal willen verwezenlijken (en dus een boel klanten willen) via Pulsar. Van alle boeken die ik gelezen heb over het starten van een eigen bedrijf is dit het boek waar ik het meest aan heb gehad en waar ik ook nu nog steeds naar teruggrijp. Zodoende had ik Start Vanuit Je Hart graag willen promoten, maar helaas was het boek binnen een jaar uitverkocht en niet meer herdrukt. Daardoor heb ik er wel eens naar verwezen, maar nooit over geschreven. Sinds kort heeft Pulsar een gratis downloadversie online staan die ik startende ondernemers heel graag wil aanraden.

Als introductie wil ik verwijzen naar de achterflap van het boek, dat niet bij de pdf zit, maar dat ik hier graag wil citeren:

Je voelt je geroepen tot het verwezenlijken van je ideaal in je eigen onderneming. Als professionele dienstverlener, freelancer of startende ondernemer wil je graag een boel klanten, maar je hebt een hekel aan leuren en sleuren met verkooptrucjes.

Dit boek geeft je inzichten om je eigen bedrijf te laten groeien vanuit je eigenheid. Je krijgt aanwijzingen om je eigenaardigheid serieus te nemen en daar concreet handen en voeten aan te geven. Je leert relaties te leggen met jouw manier van verleidingskunst – eerst dienen, dan verdienen – waardoor je woest aantrekkelijk wordt voor jouw klanten.

Patrick Roozemond (1965) heeft bedrijfskunde gestudeerd aan Nijenrode en University of Oregon. Hij heeft verschillende bedrijven gestart, waaronder Superbake, Verse Chips en Academie voor Bezield Ondernemerschap. Patrick is verbonden aan de Pulsar School en coacht ondernemers.

Met het coachen van starters is Patrick op dit moment gestopt. Zijn focus ligt nu meer bij Sociaal Ondernemen. Je kunt zijn wederwaardigheden volgen op Bakkersgedachten.

Ben je een startende ondernemer of zoek je als doorstarter bijzondere inspiratie? Download dan nu de pdf, uitprinten en jarenlang genieten!

Update

Sinds kort is Start Vanuit Je Hart van Patrick Roozemond weer actief.

9 thoughts on “Start Vanuit Je Hart – Nu Gratis!

Add yours

  1. Ik zag je boek-pdf tip eerder deze week op Twitter verschijnen en ben meteen begonnen met lezen. Het leest lekker en aangenaam en inspireert weer tot nieuwe dingen. Bedankt voor het delen Huub.

    Like

  2. Leuk stuk dat je over startvanuitjehart hebt geschreven. Wil er na de vakantie weer eens aandacht aan besteden, en ben geinteresseerd om iets te doen met ‘levenskunst voor ondernemers’. Dus een soort leerweg des levens die via de ondernemende dienstbaarheid loopt. Zal je op de hoogte houden, in dank,

    Like

Geef een reactie

Omhoog ↑

