Contentmakers op Survival

Wie content maakt moet slim zijn. Of het nu gaat om teksten, video of muziek. Je wilt een groot publiek bereiken én een redelijke boterham verdienen. Dus internet is je vriend én je vijand: Moet reclame alle content gaan sponsoren of zijn er andere oplossingen? Moet je het als schrijver voortaan maar hebben van presentaties, als band van je optredens en je merchandise? Kunnen auteursrechten-organisaties en uitgeverijen ons nog wel beschermen? Tegen welke offers mogen ze dat van ons doen? En hoe zal de markt zich verder ontwikkelen? Dat waren zomaar een paar brandende vragen die Erno Mijland bezighielden voordat hij webloggende collega’s een mailtje stuurde met de vraag of zij zitting wilden nemen in een denktank.

Die denktank bestaat inmiddels uit: Henk-Jan Winkeldermaat, Laura Babeliowsky, Erno Hannink, Maurits Fondse, Arnoud Engelfriet, Huub Koch, Erno Mijland en Marco Raaphorst en gaat medio februari 2008 van start. Verslagen worden op diverse manieren wereldkundig gemaakt en via verschillende media op internet gepubliceerd.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: