Tibetaans Charme Offensief

Dat de Dalai Lama al jaren ijvert om de Tibetaanse zaak blijvend onder de aandacht te brengen weten de meeste mensen wel. Sinds een paar jaar heeft hij daarbij steun gekregen van een bijzonder initiatief: De Miss Tibet verkiezing. Niet dat Miss verkiezingen nu precies in het straatje van het boeddhisme passen, maar een dergelijk ontwapenend charme offensief, een aardig voorbeeld van marketing-communicatie, heeft ook de Dalai Lama over de streep gehaald. (Die pleit voor een Mr. Tibet verkiezing omdat er zoveel mooie mannen zijn.)

Ook Tibetaanse musici hebben de charme-strategie ontdekt, zie bovenstaande video met Tibetpop-zangeres Chokshey Doma.

Women of Tibet > Namka Tso | Yungchen Lhamo at YouTube | Dechen Wangmo | Tibetan Pop | Innovation in Tibet (PDF)

Advertenties

3 thoughts on “Tibetaans Charme Offensief

Add yours

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: